Asslmualaikum selamat pagi Saya nak pesan pada semua orang kejayaan kita harini kerana doa ibu bapa dan kawan kawan

Asslmualaikum selamat pagi.
Saya nak pesan pada semua orang, kejayaan kita harini kerana doa ibu bapa dan kawan kawan.
Agak mustahil untuk berjaya tanpa doa doa mereka ni.
Setiap orang ada kelebihan mereka sendiri, setiap orang ada rezeki mereka sendiri mengikut apa yang mereka usahakan.
Berdirinya gah kita di sekarang jangan sesekali mendabik dada pada orang.
Ujian tu sekali datang boleh buat kita kufur, ada juga ujian datang boleh jadikan kita syirik.
Selalu lah memandang ke bawah.
Kita di atas memandang orang sekecil kecil semut, orang di bawah juga memandang kita kat atas seperti semut.
Jadilah seperti singa, dengar jadi takut dan hormat.
Jangan sampai hilang respect orang sekeliling, sebab respect too hard to earn get back.
Be a great man, youll be get great fans.
#salamjumaat
#imamudashraftazkirah

Sebelum melangkah lebih besar kita perlu lakukan langkah kecil dulu

Sebelum melangkah lebih besar kita perlu lakukan langkah kecil dulu.
Sebelum kita menjadi hebat dalam semua bidang, kita kena hebat dalam bidang kita dulu.
Dulu, macam macam aku buat. Orang pun pening tengok, aku tak rasa lah sebab keras kepala. Huhu
Tapi bila aku dah mula balik benda yang baru, hakikatnya kita kena fokus satu benda shj. Dah menjadi, baru kita plagiat untuk benda lain.
Sekarang kalau aku tanya org yang buat macam2, aku yg pening. Hehe
Baru aku rasa apa yang cikgu2 aku lain rasa bila tengok aku dulu.
Berpijak lah di bumi yang nyata!
#UnderAds
#BrainwashyourAds

Adi Dassler Hang tahu Adidas kan Beliau adalah pengasas kepada Adidas Besar sumbangan dia pada masyarakat Adi merupakan anak kepada pekerja kilang kasut spike

Adi Dassler.
Hang tahu Adidas kan? Beliau adalah pengasas kepada Adidas. Besar sumbangan dia pada masyarakat.
Adi merupakan anak kepada pekerja kilang kasut spike. Kalau hang yang athelete pakai kasut spike tu, mungkin ada yang pakai buatan dari bapak si Adi ni. hahaha.
Masa tahun 1924 Adi dengan abangnya, Rudolf. Diaorg dah start syarikat enterprise diaorang yang bernama Dassler Brothers Shoe Factory).
Deme start ‘supply’ barang sukan kat sukanOlimpik 1928 di Amsterdam. Rezeki diaorang, di mana Jesse Owen pelari pecut Amerika waktu tu, dia pakai kasut spike buatan Adi, dapat 4 pingat Emas masa olimpik tu.
1948, Adi dengan Rudolf ada selisih faham macam sifu baru baru ni.
Diaorang tinggalkan company Enterprise diaorg, Adi mengambil langkah baru untuk buka syarikat Adidas.
Rudolf pulak, dia pergi buat syarikat PUMA.
Lepas kematian Adi, Horst(anak adi) dan isteri Adi mengambil alih syarikat tersebut dan menguruskan selama 9tahun.
1987 Horst mati, dan Adidas menjadi syarikat persendirian berhad pada tahun 1989.
1995 barulah saham saham keluarga Dassler di tawarkan untuk orang awam.
Hang tahu pakai ja. Huhu
#BangMad
#APEKICKS

Ketika kita jatuh itulah tanda Allah rindu pada kita

Ketika kita jatuh, itulah tanda Allah rindu pada kita.
Kenapa malu pada manusia?
Allah suruh kita datang pada dia, dah lama kita tak ingat Allah, kenal Allah pun belum tentu.
Orang jatuh terduduk, itu ujian.
Orang naik tinggi di atas, itu pun ujian.
Cuma ujian kita adalah lain, bila jatuh kita berisiko untuk tidak bersyukur.
Bilankita di atas, kita berisiko untuk kufur.
Merangkak lah jika tak mampu berlari pada tuhan.
Begitulah caranya.

Setiap tahun azam aku adalah untuk berhenti main cc

Setiap tahun azam aku adalah untuk berhenti main cc.
Hinggalah titik terakhir aku totally stop masuk Plkn, then sambung belajar.
7tahun berkecimpung dalam bidang, boleh di katakan kalau aku main cc, ada fans kat belakang tengok aku main. Huhu. legend kan ?
Berpuluh ribu habis kat game ni dari darjah 5 sampai lah spm. esok spm pun aku tak tahu paper ape hahahahah.
Sejak sambung study smpai skrg hati aku dah tawar utk main game lagi ?
Zaman dah berubah, nasib aku dah habiskan kemanisan main game ni masa muda dulu.
Kalau tak tengah lepak main henpon, pala bana dia la. puih.
Cc budak2 hustle yang main ML. puih lepak main enpon

Dalam dunia bisnis aku adalah simbol dari kesuksesan seakan akan harta dan diriku tidak terpisahkan karena selain kerja hobiku tak banyak

Dalam dunia bisnis, aku adalah simbol dari kesuksesan, seakan-akan harta dan diriku tidak terpisahkan, karena selain kerja, hobiku tak banyak.
Saat ini aku berbaring di rumah sakit, merenungi jalan kehidupanku, kekayaan, nama, dan kedudukan, semuanya itu tidak ada artinya lagi.
Malam yang hening, cahaya dan suara mesin di sekitar ranjangku, bagaikan nafasnya maut kematian yang mendekat pada diriku.
Sekarang aku mengerti, seseorang asal memiliki harta secukupnya untuk digunakan dirinya saja itu sudah cukup. Mengejar kekayaan tanpa batas itu bagaikan monster yang mengerikan.
Tuhan memberi kita organ-organ perasa, agar kita bisa merasakan cinta kasih yang terpendam dalam hati kita yang paling dalam. Tapi bukan kegembiraan yang datang dari kehidupan yang mewah — itu hanya ilusi saja.
Harta kekayaan yang aku peroleh saat aku hidup, tak mungkin bisa aku bawa pergi. Yang aku bisa bawa adalah kasih yang murni yang selama ini terpendam dalam hatiku. Hanya cinta kasih itulah yang bisa memberiku kekuatan dan terang.
Ranjang apa yang termahal di dunia ini? Ranjang orang sakit. Orang lain bisa bukakan mobil untukmu, orang lain bisa kerja untukmu, tapi tidak ada orang bisa menggantikan sakitmu. Barang hilang bisa didapat kembali, tapi nyawa hilang tak bisa kembali lagi. Saat kamu masuk ke ruang operasi, kamu baru sadar bahwa kesehatan itu betapa berharganya.
Kita berjalan di jalan kehidupan ini. Dengan jalannya waktu, suatu saat akan sampai tujuan. Bagaikan panggung pentas pun, tirai panggung akan tertutup, pentas telah berakhir.
– Steve Job. Manusia yang kaya dari kekayaan bapakmu.

Jika sdr solat subuh di ssetengah masjid di KL kita akan rasa kagum melihat mrk dtg dgn Ferrari Porsche dsb

Jika sdr solat subuh di ssetengah masjid di KL kita akan rasa kagum melihat mrk dtg dgn Ferrari,Porsche dsb.
Harap jangan salah tafsir,saya bukan Nak para tamu ukur khebatan dgn pencapaian duniawi, tapi kita rasa hairan ssetengah kws perumahan kos rendah,suraunya kosong tak de yg dtg,walhal sekadar turun tangga sampai ke pintu surau.
Benarnya sabda Nabi saw dlm sebuah hadis qudsi, Allah swt berfirman, maksudnya penuhi masamu dgn ibadah,Aku akan penuhkan khidupanmun dgn kecukupan & kkayaan,sebaliknya jika kau tidak mmenuhi ( mnyusun ibadahmu ) wkt mu maka Aku akan jadikan kamu miskin,dan Aku takkan mmenuhi hajatmu. ( maksud hadis )
– ustaz zahazan mohamed

Janganlah kamu mencari kekurangan dia Di saat dia bersedia untuk menerima kekurangan mu

Janganlah kamu mencari kekurangan dia.
Di saat dia bersedia untuk menerima kekurangan mu.
Kerana yang bersama kamu sehingga akhir hayat mu nanti bukanlah mereka mereka yang sempurna itu.
Tetapi dia yang paling mampu menerima kamu seadanya.
#IymaZuhrieah #UmiUwais

Phần mềm quản lý doanh nghiệp quan trọng như thế nào với doanh nghiệp

Một doanh nghiệp luôn bao gồm nhiều phòng ban, bộ phận. Mỗi bộ phận có vai trò và trách khác nhau. Tuy nhiên, để một doanh nghiệp hoạt động trơn tru cần có sự phối hợp nhịp nhàng giữa các bên. Để làm được điều đó, nhà quản lý cần nắm rõ mọi thông tin cũng như kết quả hoạt động. Đứng ở vị trí của một nhà quản lý và điều hành doanh nghiệp, bạn sẽ thấy được tầm quan trọng của việc sở hữu một phần mềm quản lý doanh nghiệp.

Tại sao phần mềm quản lý doanh nghiệp lại quan trọng?

Đối với chính doanh nghiệp:

Chuẩn hóa các quy trình quản lý doanh nghiệp, ứng dụng các công cụ CNTT trong quản lý giúp doanh nghiệp chuẩn hóa các quy trình kinh doanh và đưa các quy trình đó vào sản xuất kinh doanh.

Cung cấp và sử dụng thông tin kịp thời và chính xác là một trong những yếu tố quan trọng trong nền kinh tế cạnh tranh ngày nay.

Tạo tiền đề và nâng cao khả năng cung cấp các dịch vụ giá trị gia tăng. Việc sử dụng các thành tựu CNTT vào quản lý giúp doanh nghiệp tăng khả năng thích ứng với thị trường, sẵn sàng mở rộng các loại hình dịch vụ cho khách hàng, tăng khả năng tiếp cận thị trường và khách hàng.

Nâng cao hình ảnh của doanh nghiệp trong mắt các đối tác làm ăn, trong mắt các nhà đầu tư.

Đối với người quản lý:

Nâng cao khả năng quản lý, giám sát và điều hành doanh nghiệp, sử dụng các công cụ hiện đại, mở rộng khả năng tiếp cận thông tin giúp người quản lý thực hiện công việc một cách nhanh chóng và thuận tiện. và dễ dàng.

Nâng cao hiệu quả sản xuất kinh doanh, tiết giảm chi phí.

Sử dụng tối ưu các nguồn lực bao gồm nhân lực, vật lực, tài chính vào sản xuất kinh doanh.

Giải quyết vấn đề tăng hiệu quả kinh doanh với chi phí ít nhất và số lượng công việc phải thực hiện ít nhất.

Đối với nhà phân tích – nhân viên:

Phân tích, đánh giá thông tin chính xác, kịp thời thông qua hệ thống giải pháp lưu trữ thông tin, hỗ trợ thông tin, ra quyết định …

Thực hiện các nghiệp vụ theo quy trình thống nhất và chuẩn hóa.

Giảm lượng giấy tờ, tăng năng suất lao động.

Nâng cao tính kỷ luật, tạo thói quen làm việc theo quy trình và chuẩn mực trong công việc.

Việc tăng cường khả năng làm việc theo nhóm, từng cá nhân trong một quá trình làm việc, theo sự phân công và sự phối hợp nhịp nhàng giữa các cá nhân trong công việc là hết sức cần thiết.

Đến ngay với Fososoft để chọn cho doanh nghiệp một phần mềm quản lý doanh nghiệp chất lượng nhất.